W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Przyjmowanie i załatwianie spraw

XML

Treść

Przyjmowanie i załatwianie spraw


Sposób przyjmowania i załatwiania spraw w LPEC S. A. określają wewnętrzne akty normatywne, w szczególności Instrukcja kancelaryjna, która określa m.in. zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych. 

Korespondencję wpływającą za pośrednictwem poczty lub bezpośrednio od interesantów przyjmuje kancelaria ogólna, rejestrując ją w rejestrze kancelaryjnym. Na każdej wpływającej na nośniku papierowym korespondencji umieszcza się na pierwszej stronie pieczęć wpływu, określającą m.in. datę otrzymania i wchodzący numer ewidencyjny (kolejny) z rejestru kancelaryjnego (dziennika korespondencyjnego). Rejestracja spraw polega na wpisaniu pisma rozpoczynającego sprawę do spisu spraw, założonego zgodnie z  rzeczowym wykazem akt lub do rejestru kancelaryjnego.

Przy pisemnym załatwieniu sprawy stosuje się następujące formy:

  1. odręczną,
  2. korespondencyjną,
  3. inną (np. przy użyciu pieczęci z odpowiednim tekstem, na formularzu).

Załatwienie sprawy może być:

  1. tymczasowe gdy zachodzi potrzeba przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego,
  2. ostateczne gdy odpowiedź udzielona stronie załatwia sprawę co do jej istoty (merytorycznie) albo w inny sposób kończy sprawę w danej instancji. Referenci załatwiają sprawy według kolejności ich wpływu i stopnia pilności. Jeżeli załatwienie sprawy w zakreślonym terminie nie jest możliwe, ze sprawą postępuje się zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi terminów załatwienia, ze szczególnym uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa.

O zakresie usług realizowanych przez LPEC S.A. można przeczytać na stronie www.lpec.pl

Załączniki